Criteris Psicològics:
-
El rendiment intel·lectual és més gran durant la jornada del matí que no pas en les hores posteriors del dinar.
-
Disminueix la pèrdua de temps al migdia, el cansament, l’estrès i agressivitat.
- Raons fisiològiques (de l'ésser humà) provoquen que les primeres hores del dia afavoreixin la deducció i la concentració. Després de dinar, la digestió fa un
efecte calmant sobre el cervell que dóna lloc a una disminució de l’atenció i la concentració.
-
No es produirien interrupcions horàries que perjudiquen l’atenció; estaríem a classe en els períodes de màxim rendiment.
-
Facilita als alumnes més temps per a la realització de deures, adquisició d’hàbits d’estudi, treball personal i grupal i activitats extraescolars (idiomes, activitats
esportives i artístiques).
-
La interrupció de dues hores per dinar i esperar en el pati per tornar a començar, s’ha vist en diferents estudis que perjudica a nivell escolar.
- Gent que es queda a dinar a l'escola, assegura que els temps d’espera són massa llargs. El resultat és que després d’aquesta estona lúdica es fa més
difícil la concentració i el treball.
- La Jornada continuada no significa una reducció de la jornada escolar, ni del professorat, ni de l’alumnat. L’horari curricular/lectiu
és el mateix però amb una distribució diferent.
-
La jornada laboral del professorat tampoc no es modifica; es continuaran fent les hores que marca el Departament d’Educació amb l’avantatge que, si cal, les
reunions amb els pares/ professorat es podran fer a les tardes amb la possibilitat de fer formació contínua.
Criteris millors per l'escola:
- Els professors disposen de més temps per a la preparació de les classes, que poden ser més entretingudes amb la recerca de recursos i realització de
diferents tasques.
-
Durant la tarda a l'escola hi haurà més hores disponibles per poder dur a terme activitats extracurriculars.
-
S'aconsegueix rendibilitzar l'ús del centre donant-li una major obertura.
-
Permet dinar en un horari similar al del cap de setmana. Permet un àpat relaxat i la possibilitat de descansar una estona.
-
Facilita la conciliació de la vida familiar i laboral, possibilitat de dinar amb pares i germans, organitzar lliurement activitats al llarg de la tarda després d’un període
de descans, sense presses.
-
Disminució de les despeses de funcionament/manteniment: el fet de no fer classes a la tarda hauria de donar lloc a una disminució de la despesa en llum, calefacció.